Hur du gör en egen reflexskärm!

Jag kollade runt lite på olika fotosaker i förmiddags, och kom in på en sida där de säljer tillbehör.
Då såg jag reflexskärmar!
Jag har kollat på såna förut men inte tyckt att det var så nödvändigt, men har insett  att det är det efter ett tag.
Sen ligger ju priserna från 150 och uppåt... 
Men man vill ha bättre ljus i sina bilder, och inte vill rensa en del av plånboken , så kan du göra så som jag visar nedanför!


Du behöver:
Aluminium folie
Kartong
Sax
Tejp


Klipp bort sidorna av kartongen så det bara är två fyrkanter av kartongen.

Dra bort aluminium folie så det blir ungefär 6cm extra utanför kanten av kartongen.

Sen (om man har en större kartong är vad aluminum folien är bred) så måste man ta lite extra folie.

Kolla så det är minst 6cm extra utanför kartong-kanten.

Sen viker du in kanterna, så de inte är ojämna.

Tejpa alla kanter på baksidan.

Tejpa den "sprickan" somär mellan de två aluminium-folierna.
Klar!

Exempel bilder:



Läs även ett inlägg imorgon, som just nu är hemligt!

_me


Kommentarer
Postat av: Jessica - bjurlerstamjessica.blogg.se

Vilken fin blogg :) är allt bra me dig?

2011-03-27 @ 20:06:22
URL: http://bjurlerstamjessica.blogg.se/
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

Vinnaren av dagens blogg finns uppe! Kika in om det blev du eller anmäl dig till den nya omgången här:

http://vadfanskajagheta.se/2011/march/mandag-dagens-blogg-3.html#comment

2011-03-28 @ 03:52:15
URL: http://vadfanskajagheta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0