En dag på hunddagiset


Nikon D3100, Nikkor 18-55mm



Idag så var jag på det hunddagiset som jag brukar hjälpa till på.

Jag fick mysa av mig lite med vovvar, och det var jättemysigt!
Sen så stalde jag upp på att hjälpa till där mer när hennes knä har gått "sönder" (det är skadat).
Så jag får väl räkna med att få gå ut med vovvar några gånger i veckan, men det skadar ju absolut inte!!!


För idag så fick jag hem mina nya skor!
Det är ett par skor som liknar ett par MBT, men inte äkta.
Det tråkiga var att de är för stora, och jag vet inte om det går att skicka tillbaka. Men annars så får jag växa i dom, för det kommer att bli för varmt med ett par svarta promenadskor i sommar.
Och det är ju så att man måste vänja kroppen vid såna skor, så jag får bara använda dom i några timmar varje dag. Tills jag kan använda dom hela tiden, så då är det ju perfekt att hjälpa till mer på hunddagiset!
OCH det bästa med allt är nog att om jag kommer att gå i de nya skorna mycket så kommer jag att stärka ryggmusklerna och benmusklerna, vilket i sin tur kommer att hjälpa mina leder i vinter! Då blir det förhoppningsvis inte en likadan vinter som förra året... För då hade jag så ont (vissa dagar) att det var svårt att resa sig upp från sängen... Men om jag då tränar upp musklerna, så kanske det inte blir så :D


Pinne goes Biff! ;)


_me

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0